Sport

Maleje przewaga Verstappena

Czwarte zwycięstwo w karierze odniósł Carlos Sainz Jr, a drugi w Meksyku Lando Norris goni lidera.

Radość Carlosa Sainza Jr. po zwycięstwie w Meksyku. Fot. PressFocus

Hiszpan Carlos Sainz Jr z zespołu Ferrari wygrał wyścig Formuły 1 o Grand Prix Meksyku, 20. z 24 rund mistrzostw świata. To jego czwarte zwycięstwo w karierze. Drugie miejsce zajął Brytyjczyk Lando Norris z McLarena, a trzecie Monakijczyk Charles Leclerc z Ferrari. Na szóstej pozycji wyścig ukończył obrońca tytułu, lider klasyfikacji generalnej Holender Max Verstappen z Red Bulla. W klasyfikacji cyklu prowadzenie utrzymał, jednak jego przewaga nad Norrisem na cztery wyścigi przed końcem sezonu zmalała do 47 pkt.

Przed niedzielnym wyścigiem Holender triumfował w pięciu z sześciu rozegranych w Meksyku, wliczając w to ostatnie trzy edycje. Teraz jednak ma słabszy okres, nie wygrał bowiem 10 wyścigów z rzędu. Po starcie nic nie zapowiadało, że Verstappen będzie miał w Meksyku problemy. Holender wyprzedził Sainza na pierwszym zakręcie i objął prowadzenie. Ale wyścig już na pierwszym okrążeniu został zatrzymany, na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa. Doszło do kolizji dwóch bolidów Japończyka Yuki Tsunody z Racing Bulls i Taja Alexandra Albona z Williamsa.

Po wznowieniu na 9. okrążeniu Verstappen się zagapił, wykorzystał to Sainz i wrócił na prowadzenie. Do tego Holendra jeszcze wyprzedził Leclerc i na czele stawki jechały dwa Ferrari. To chyba mocno zdenerwowało Verstappena, doszło do „starcia” między nim a Norrisem. - Wypchnął mnie poza tor i wyprzedził - narzekał przed radio Norris. Sędziowie uznali winę mistrza świata i nałożyli na niego 10 s kary.

Na 24. okrążeniu sędziowie ponownie wzięli „pod lupę” zachowanie mistrza świata. Uznali, że wyjechał poza tor, aby zyskać przewagę, co jest niezgodne z przepisami. Na Verstappena została nałożona druga kara 10 s. Na 27. okrążeniu zawodnik Red Bulla zjechał do pit stopu na zmianę opon, ale przez 20 s postoju odbywał karę. Na tor wrócił na 15. pozycji i już było wiadomo, że w tym wyścigu walczyć o zwycięstwo nie będzie.

Na czele jechali cały czas kierowcy Ferrari Sainz i Leclerc, za nimi ze stratą kilku sekund był Norris. Jednak w końcówce było widać, że Leclerc stracił tempo, za to zdecydowanie przyspieszył Norris. I na 63. okrążeniu (w sumie wyścig miał ich 71), gdy Monakijczyk popełnił błąd, zerwał przyczepność tylnych kół i bronił się przed wypadnięciem z toru, Norris go wyprzedził i awansował na drugą lokatę. Leclercowi na otarcie łez został jeden punkt zdobyty za najszybsze okrążenie.

Wyniki Grand Prix Meksyku

 1. Carlos Sainz Jr. (Hiszpania/Ferrari)    1:40.55,800  
 2. Lando Norris (W. Brytania/McLaren)     strata 4,705  
 3. Charles Leclerc (Monako/Ferrari)             34,387 
 4. Lewis Hamilton (W. Brytania/Mercedes)        44,780 
 5. George Russell (W. Brytania/Mercedes)        48,536 
 6. Max Verstappen (Holandia/Red Bull)           59,558 
 7. Kevin Magnussen (Dania/Haas)               1.03,642 
 8. Oscar Piastri (Australia/McLaren)          1.04,928 
 9. Nico Huelkenberg (Niemcy/Haas)          1 okrążenie
10. Pierre Gasly (Francja/Alpine)           1 okrążenie 

Klasyfikacja generalna MŚ F1 (po 20 z 24 wyścigów)

 1. Max Verstappen	362 pkt 
 2. Lando Norris	315 
 3. Charles Leclerc	291 
 4. Oscar Piastri	251
 5. Carlos Sainz Jr	240 
 6. Lewis Hamilton	189 
 7. George Russell	177 
 8. Sergio Perez (Meksyk/Red Bull) 150 
 9. Fernando Alonso (Hiszpania/Aston Martin) 62
10. Nico Huelkenberg	31

Klasyfikacja konstruktorów

 1. McLaren         566 pkt 
 2. Ferrari         537 
 3. Red Bull        512 
 4. Mercedes        366 
 5. Aston Martin     86 
 6. Haas             46